ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Sesja Nr IV z dnia 2007-02-23

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr IV/35/2007 z dnia 23 lutego 2007 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Informacja ogłoszona dnia 2007-02-27 13:21:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr IV/35/2007
Rady Gminy Skąpe
z dnia 23 lutego 2007 roku

w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 180, art. 181 ust. 1 i art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)
 
Rada Gminy uchwala, co następuje:
 
§ 1. 1. Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i innych jednostek organizacyjnych oraz pracownicy urzędu gminy odpowiedzialni za realizację zadań nałożonych ustawowo na gminę opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 20 września każdego roku plany finansowo – rzeczowe.
2. Plany, o których mowa w ust. 1 sporządza się według wzorów określonych jak niżej:
1) załącznik nr 1 – plan dochodów i wydatków jednostki budżetowej Gminy Skąpe, która działa w zakresie oświaty,
2) załącznik nr 2 – plan finansowy pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Skąpe, które nie działają w zakresie oświaty oraz nie posiadają statusu zakładu budżetowego,
3) załącznik nr 3 – plan finansowy dla zakładów budżetowych Gminy Skąpe,
4) załącznik nr 4 – plan rzeczowo – finansowy zadań z przeznaczeniem dla pracowników urzędu,
3. Wnioski do projektu uchwały budżetowej mogą składać Radni, Komisje Rady, Sołtysi, Rady Sołeckie, Rady Osiedlowe oraz zainteresowane podmioty w terminie określonym w ust. 1 według wzoru określonego w załączniku nr 5 – plan rzeczowo – finansowy zadań z przeznaczeniem dla radnych, komisji rady, sołtysów, rad sołeckich i rad osiedlowych oraz zainteresowanych podmiotów.

§ 2. Plany, o których mowa w § 1, winny być opracowane na podstawie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem:
1) wysokości podatków, opłat i cen obowiązujących w roku bazowym,
2) planowanego stanu zatrudnienia w roku budżetowym,
3) wysokości wynagrodzeń obowiązujących w III kwartale roku bazowego z uwzględnieniem zmian wynikających z przepisów o zasadach wynagrodzenia,
4) planowanych wydatków bieżących, remontowych i inwestycyjnych.

§ 3. Propozycje zakresu planu rzeczowego inwestycji gminnych wraz z wieloletnim programem inwestycyjnym oraz wysokością planowanych nakładów finansowych przygotowuje Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych i przedkłada Skarbnikowi Gminy w terminie określonym w § 1 ust. 1.

§ 4. Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone plany, projekty, materiały i wnioski, a także obliczone dochody, dotacje celowe na realizację zadań: własnych oraz zleconych z zakresu administracji rządowej i samorządowej, subwencje z budżetu państwa opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu uchwały budżetowej.

§ 5. 1. Wójt Gminy Skąpe przygotowuje na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy oraz Kierownika Referatu Gospodarki Przestrzennej, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego.
2. Projekt uchwały budżetowej, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
1) prognozowane dochody gminy według źródeł i działów klasyfikacji w podziale na dochody: bieżące i majątkowe,
2) wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków, z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
 wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
 dotacji,
 wydatków na obsługę długu gminy,
 wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę
b) wydatków majątkowych.
3) wykaz zadań objętych limitem wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
4) wykaz zadań inwestycyjnych gminy planowanych do zrealizowania w roku budżetowym oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania,
5) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
6) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu gminy,
7) plan przychodów i rozchodów budżetu gminy,
8) plan rezerwy ogólnej i celowej gminy,
9) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,
10) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,
11) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego,
12) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatków na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
13) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii,
14) plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych,
15) plan dotacji przedmiotowych,
16) plan dotacji podmiotowych,
17) plan dotacji na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych,
18) plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
19) limit zobowiązań na rok budżetowy z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu,
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,
20) upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań:
a) na sfinansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w następnym roku.
21) Inne upoważnienia i zobowiązania Wójta Gminy, które wynikają z przepisów ustawy o finansach publicznych, m. in.:
a) do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
b) do dokonywania zmian w planie wydatków,
c) do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
d) do przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
e) do udzielania w roku budżetowym pożyczek,
f) do udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji,
g) do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
22) wykaz obowiązujących umów o partnerstwie publiczno-prawnym,
23) prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec roku budżetowego i lata następne.
3. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:
1) objaśnienia ,
2) informację o stanie mienia komunalnego.
4. Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej, o których mowa w ust. 3 pkt 1) obejmują:
1) szczegółowe omówienie dochodów według ważniejszych źródeł,
2) uzasadnienie ponoszenia poszczególnych wydatków z wyodrębnieniem:
a) wydatków jednostek budżetowych,
b) dotacji udzielonych z budżetu,
c) wydatków na inwestycje i zakupy majątkowe,
d) wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej,
3) omówienie zadań inwestycyjnych ze wskazaniem w szczególności:
a) nazwy inwestycji,
b) źródła finansowania, w tym zaangażowania środków budżetowych własnych gminy,
c) stopnia zaawansowania robót w latach ubiegłych,
d) ogólnego kosztu inwestycji,
4) w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł przychodów oraz wydatków zakładów budżetowych i gminnych funduszy celowych oraz dochodów własnych jednostek budżetowych.
5. Informacja o stanie mienia komunalnego, o której mowa w ust. 3 pkt 2) sporządzona wg stanu na dzień 31 października roku bieżącego obejmuje dane odnoszące się do:
1) przysługujących gminie praw własności: lokalizacji powierzchni oraz wartości gruntów, budynków i budowli,
2) danych dotyczących innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności: o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
3) danych o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) innych danych o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania praw własności i innych praw majątkowych,
5) innych danych i informacji o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
6. Prognoza łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikająca z planowanych i zaciągniętych zobowiązań, o której mowa w ust. 2 pkt 23) winna zawierać:
1) planowane dochody i przychody,
2) planowane wydatki i rozchody,
3) kwotę obsługi zadłużenia,
4) procent udziału spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami, w dochodach ogółem,
5) prognozę zadłużenia na koniec roku,
6) procent udziału zadłużenia, w dochodach ogółem.
7. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informację o stanie mienia komunalnego Wójt Gminy Skąpe przedkłada:
1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze,
2) Radzie Gminy
w terminie do dnia 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.
8. O założeniach projektu uchwały budżetowej należy poinformować mieszkańców gminy poprzez:
1) wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,
2) zamieszczenie w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skąpe.

§ 6. 1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi stałym komisjom Rady Gminy.
2. Komisje Rady w ciągu 21 dni odbywają posiedzenia, na których sformułują na piśmie opinie o projekcie budżetu.
3. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, komisje zobowiązane są wskazać źródło jego sfinansowania.
4. Opinie poszczególnych komisji są podstawą do sformułowania w terminie 7 dni od daty ich przedstawienia Komisji ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej ostatecznej opinii o projekcie budżetu przez komisję.
5. Komisja ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej formułuje ostateczne wnioski na posiedzeniu, w którym mogą uczestniczyć przewodniczący wszystkich komisji stałych Rady Gminy.

§ 7. 1. Niezwłocznie po sformułowaniu pisemnych wniosków, o których mowa w § 6 ust. 5, Komisja ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej przekazuje je Wójtowi Gminy w terminie do dnia 15 grudnia.
2. Wójt Gminy po zapoznaniu się z wnioskami, o których mowa w ust. 1, wprowadza je w terminie 7 dni do projektu uchwały budżetowej i przedkłada Radzie Gminy skorygowany projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem w celu zwołania sesji budżetowej, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej wymagają pisemnego uzasadnienia Wójta Gminy skierowanego do wszystkich komisji stałych rady Gminy w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania.

§ 8. 1. Wnioski, o których mowa w § 1 ust. 3, które zostały uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej, nie wymagają odrębnego uzasadnienia Wójta Gminy.
2. Wnioski, o których mowa w § 1 ust. 3, które nie zostały uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej, wymagają udzielenia odrębnej odpowiedzi w terminie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Wnioski do projektu uchwały budżetowej złożone przez inne osoby niż wymienione w § 1 ust. 3 wymagają udzielenia odrębnej odpowiedzi w terminie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 9. W porządku obrad posiedzenia Rady Gminy, na której rozpatrywany będzie projekt uchwały budżetowej, powinny być uwzględnione następujące punkty:
1) odczytanie założeń projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2) odczytanie stanowisk wszystkich komisji stałych,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o projekcie uchwały budżetowej ,
4) odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii wszystkich komisji stałych Rady Gminy i Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze,
5) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
6) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
7) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§ 10. W terminie do dnia 31 grudnia Rada Gminy podejmuje uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Skąpe. W szczególnie uzasadnionych wypadkach budżet gminy uchwalany jest do dnia 31 marca.

§ 11. Wójt Gminy w terminie 21 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej:
1) opracowuje układ wykonawczy budżetu w szczegółowości do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej dochodów i wydatków,
2) przekazuje podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu.

§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 13. Traci moc uchwała Nr XII/73/99 Rady Skąpe z dnia 10 grudnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do wiadomości publicznej przez umieszczenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Skąpem.
 
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Mirosław Olczak

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Skąpe
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jarosław Wisz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jarosław Wisz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-27 13:21:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patrycja Radajewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-27 13:21:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patrycja Radajewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-27 12:21:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1101 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony